Přicházejí k nám odevšad, ve všech velikostech, tvarech a barvách. Semeno je rostlina v embryonální fázi a zdroj výživy. Obsahuje vysoká koncentrace vitamínů, minerálů, bílkovin, esenciálních olejů a enzymů. Pokud hledáte kvalitní, výživnou svačinu, která vás zasytí, semena jsou nejlepší volbou. Tak se na to pojďme podívat10 nejužitečnějšíchsemena na světě a jak by se měly používat.

Jak semena používat?

Semena jsou život. Mnoho semen je jedlých a mělo by být konzumovat syrové. Při vystavení teplu často produkují toxické látky a vitamíny, minerály a éterické oleje. denaturace. Když se semena praží, jejich klasifikace se liší od živé potravy po mrtvou potravu. Na zemi nejsou žádná semena, která by vydržela pražení nebo ohřívání, aniž by došlo ke znehodnocení jeho nutričních složek. Vždy pamatujte, semena by měla konzumovat v přírodní syrové formě. Můžeme je samozřejmě přidat i do jiných jídel, ale musíme vyhnout se těm, které jsou smažené nebo vynechán v čokoládě a podobně.

TOP 10 nejzdravějších semínek na světě

1) CHIA SEMÍNKA

Doporučená sazba: 1 lžíce

Zvažte následující fakta o chia semínkách, které mají:

– 2,5krát více bílkovin než fazole
– 3x silnější antioxidant než borůvky
– 3x více železa než špenát
– 6x více vápníku než mléko
– 7x více vitamínu C než pomeranče
– 8x více omega-3 než losos
– 10x více vlákniny než rýže
– 15x více hořčíku než brokolice

Chia semínka jsou plná vitamínů a minerálů, jsou výborná zdroj vlákniny, bílkovin, antioxidantů a nejbohatším rostlinným zdrojem omega-3 mastné kyseliny. Konzumace chia semínek může pomoci snížit bolesti kloubů, pomáhají při hubnutí, zvyšují energii a chrání tělo před vážnými nemocemi, jako je cukrovka a srdeční choroby. Chia semínka neobsahují lepek, což ocení zejména lidé s intolerancí lepku nebo averzí k lepku.

Konzumace chia semínek může zvýšit hladinu krve omega-3 EPA s 30% dlouhým řetězcem, říká nová studie z Appalachian State University a University of North Carolina.

Konzumace chia semínek jako zdroje kyseliny alfa-linolenové (ALA) může vést k redistribuci spojené s ochranou srdce a jater.

Chia semínka jsou zdroj kyseliny alfa-linolenové (ALA), typ “krátký řetěz” omega-3 mastné kyseliny, zatímco ryby jsou zdrojem “dlouhý řetěz” mastné kyseliny (EPA a DHA). V rostoucím počtu studií je spojována konzumace EPA a DHA zlepšení zdraví srdce, funkce mozku a další možné přínosy pro zdraví, jako je zlepšení deprese nebo revmatoidní artritidy, výzkum naznačuje, že ALA může vést k redistribuci související se srdcem a ochraně jater.

2) KONOPNÁ SEMENA

Doporučená sazba: 1 lžíce

Více a více lidí objevovat užitečné vlastnosti konopná semena a olej. Konopí obsahuje:

– Všechno 20 aminokyselin, včetně 9 esenciálních aminokyselin (EEAS), které si naše tělo neumí vyrobit.
– Vysoký podíl bílkovin, které zvyšují imunitu a eliminují toxiny.

Jíst konopná semínka v jakékoli formě může pomoc při léčení a lidé trpící onemocněními imunodeficience. Tento závěr je podpořen skutečností, že semena konopí byla použita k léčbě nutričních nedostatků způsobených tuberkulózou.

Je to největší rostlina přírodní zdroj esenciálních mastných kyselin, obsahující více než obsahuje len nebo jiné ořechy nebo rostlinný olej. Mají ideální poměr 3:1 omega-6 linolové mastné kyseliny a omega-3 linolenové mastné kyseliny pro podpora kardiovaskulárního zdraví и celkové posílení imunitního systému.

ČTĚTE VÍCE
Musím zalévat sušené květiny?

Konopná semínka jsou skvělá vegetariánský zdroj bílkovin, který je lehce stravitelný.Jsou také bohaté zdroj fytonutrientů Ochranný prostředek proti chorobám rostlin s výhodami, které chrání naši imunitu, krevní oběh, tkáně, buňky, kůži, orgány a mitochondrie. Nesmíme zapomínat, že jsou také nejbohatšími známými zdroji polynenasycené esenciální mastné kyseliny.

Podle odborníků je toto konopí pěstované k jídlu, vůbec neobsahuje THC (méně než 0,3 %). Při zpracování na konopný olej, semena nebo mléko se toto procento dále snižuje.

Nejlepší způsob, jak poskytnout tělu dostatek aminokyselin k produkci globulinů – jedná se o potraviny s vysokým obsahem globulinových bílkovin. Protože konopná semínka jsou 65 % tvoří edistin globulin, obsahuje také určité množství albuminu, proteinu dostupného ve formě podobné té, která se nachází v v krevní plazmě.

Konzumace konopných semínek tělu dodává všechny esenciální aminokyseliny, nezbytný pro udržení zdraví a poskytuje nezbytné typy a množství aminokyselin, které tělo potřebuje k produkci lidského albuminu. Pomoci může konzumace konopných semínek в léčení a lidí trpících imunitními chorobami.

3. Semena granátového jablka

Doporučená sazba: půl šálku

Granátová jablka jsou bohatým zdrojem antioxidantů. Chrání tělo před volnými radikály, které způsobují předčasné stárnutí. Jednoduše řečeno šťáva z granátového jablka zvyšuje hladinu kyslíku v krvi. Antioxidanty bojují proti volným radikálům a zabraňují tvorbě krevních sraženin. To je konečný výsledek zlepšuje průtok krve a okysličování krevních hladin v těle.

Granátová jablka obsahují zvláště velké množství polyfenylenů, forma antioxidantů, které jsou předpokladem pro snížení rizika rakoviny a infarktu.Ve skutečnosti šťáva z granátového jablka obsahuje zdravé třísloviny – antokyany a kyselinu ellagovou, které dokonce obsahují více antioxidantů než zelený čaj nebo červené víno. Granátové jablko s jedlými semínky uvnitř, má vysoký obsah vitamínu C a draslíku. Jedno granátové jablko obsahuje pouze 80 kalorií a je dobrým zdrojem vlákniny.

Antioxidační vlastnosti granátového jablka zabraňují oxidaci lipoproteinového cholesterolu s nízkou hustotou. To v podstatě znamená, že granáty zabránit ucpávání krevních cév přebytečný tuk, který bude napumpován antioxidanty a žádný tuk.

„Myši, které pily šťávu z granátového jablka, byly schopny významně snížit progresi aterosklerózy alespoň 30 %», říká spoluautor Dr. Claudio Napoli, profesor medicíny a klinické patologie (Lékařská fakulta, Univerzita v Neapoli v Itálii)

Zdravotní přínosy granátového jablka proniká hluboko do kostí. Snižují poškození chrupavky u lidí s artritidou. Toto ovoce má schopnost snížit zánět a bojuje s enzymy, které poškozují chrupavku.

4) Lněná semínka

Doporučená sazba: 1-2 lžičky

Dietní vláknina ve lněných semínkách snižuje zvýšení hladiny krevního tuku po jídle a regulovat chuť k jídlu. Informují o tom vědci z Kodaňské univerzity lněná semínka potlačují chuť k jídlu a podporovat hubnutí.

Len se pěstuje po staletí a je oslavován po celém světě díky svému širokému použití. Hippokrates psal o blahodárných účincích lnu na bolest žaludku, a francouzský císař Karel Veliký dokonce podporoval lněná semena do té míry, že schválil zákon vyžadující to!

ČTĚTE VÍCE
Jak vypočítat tah větrání?

Hlavní zdravotní přínosy lněných semínek jsou způsobeny především vysoký obsah kyseliny alfa-linolenové (ALA), dietní vláknina a lignany. Esenciální mastná kyselina ALA má silné protizánětlivé působení, snížení produkčních faktorů, které podporují zánět, a snížení krevních hladin rekombinantního proteinu C (CRP), biomarkeru zánětu. Působením ALA a lignanů bylo prokázáno, že má len schopnost zastavit růst nádoru u zvířat a snižují riziko rakoviny u lidí.

Lignany jsou fytoestrogeny, rostlinné látky, které mají antioxidační vlastnosti a mají podobný účinek jako estrogen. Fytoestrogeny pomáhají stabilizovat hladiny hormonů, které ovlivňují premenstruační příznaky a menopauzu. Jsou potenciálně snížit riziko rakoviny prsu a prostaty.

Vláknina ve lněných semínkách podporuje zdravou funkci střev. Jedna čajová lžička lněných semínek obsahuje tolik vlákniny jako půl šálku vařených ovesných otrub. Rozpuštěná lněná vláknina snižuje hladinu cholesterolu v krvi a riziko srdečního infarktu nebo mrtvice.

Mletá lněná semena poskytují více nutričních výhod než celá semena. Můžete si je namlít doma v mlýnku na kávu. Oni jsou Skvělý doplněk do pečiva, cereálií nebo smoothies.

5) Dýňová semínka

Doporučená sazba: půl šálku

Jsou to jediná semena produkující alkiny ve světě plném vysoce zásadité stravy.

Přidejte dýňová semínka na svůj seznam potravin bohatých na bílkoviny. Jíst 100 gramů semen vám zajistí až 54 % vaší denní potřeby bílkovin. Většina z nás užívá pilulky a vitamínové kapsle, aby nahradila nedostatek vitamínů B. Zkuste příště dýňová semínka. Oni jsou zdroj vitaminu B jako je thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantotenová, vitamín B6 a kyselina listová.

Dýňová semínka pomáhají bojovat s nepříjemnými depresemi. Chemická složka L-tryptofan je tajnou složkou pro zlepšení nálady. Věděli jste, že dýňová semínka mohou zabránit ledvinovým kamenům? Studie ukázaly, že dýňová semínka mohou zabránit tvorbě určitých specifických ledvinových kamenů, kterými jsou převážně šťavelan vápenatý.

Tajemství dýňových semínek je v tom, že dokonce bojovat s parazity zvláště s tasemnicí.

6) Meruňková jádra

Doporučená sazba: čtvrt sklenice

Stejně jako všechny ořechy a semínka jsou i meruňková jádra vysoce výživná. Mezi živiny, které obsahují, patří mj. amygdalin, také známý jako vitamín B17. Napadá rakovinné buňky a může tak zabránit vzniku rakoviny v těle. Amygdalin (B17) se nachází ve stovkách potravin, ale ty nejbohatší na něj zmizely z našich jídelních plánů. Bylo zjištěno, že lidé z celého světa, kteří jsou stále preferují tradiční jídla mají mnohem nižší výskyt rakoviny. Potraviny zahrnuté v takové dietě jsou bohaté na amygdalin.

Kromě meruňkových jader je dalším příkladem potravin bohatých na amygdalin hořká mandle (chuť amygdalinu je hořká, sladké mandle, meruňková jádra, která nejsou hořká, jej neobsahují). Jiné potraviny obsahující amygdalin jsou jablečná semínka, hroznová semínka, fazole, proso, většina bobulí, maniok a mnoho dalších semen. Patří sem také luštěniny, fazole, obilné produkty.

Nicméně Dr. Ernst T. Krebs, Jr., biochemik, který v roce 1950 jako první uvolnil laetril (koncentrovaný amygdalin), doporučil konzumujte 10 až 12 meruňkových semínek denně jako preventivní opatření pro život. Rakovinu by nejspíš neměl, kromě Černobylu.

ČTĚTE VÍCE
Jaká je Churchillova národnost?

7) Sezamová semínka

Doporučená sazba: čtvrt sklenice

Sezamová semínka jsou pravděpodobně nejstarším kořením lidstva. Jsou oceňovány zejména jako olej, který je extrémně odolný proti vytrhávání.

Sezamová semínka nejsou jen zdroj manganu a mědi, ale také zdroj vápník, hořčík, železo, fosfor, vitamín B1, zinek a dietní vlákninu. Kromě těchto důležitých živin obsahují 2 unikátní látky: sesamin a sesamolin. Obě látky patří do skupiny speciální dietní vlákniny zvané lignany. Bylo prokázáno, že mají vliv na snížení cholesterolu u lidí, stejně jako snížení krevního tlaku a zvýšení hladiny vitaminu E u zvířat. Bylo zjištěno, že sesamin chrání játra z oxidačního poškození.

8) Slunečnicová semínka

Doporučená sazba: čtvrt sklenice

Výborná jsou slunečnicová semínka zdroj vitaminu E hlavní antioxidant, který se rozpouští v tucích. Vitamin E cirkuluje v celém těle a neutralizuje volné radikály, které by jinak mohly poškodit struktury a molekuly obsahující tuk, jako např. buněčné membrány, mozkové buňky a cholesterol.

Slunečnicová semínka mají nejvyšší obsah fytosterolů mezi všemi semeny. Fytosteroly jsou sloučeniny nacházející se v rostlinách, které mají chemickou strukturu velmi podobnou cholesterolu. Dostatečná hladina fytosterolu v potravinách může vést k ke snížení hladiny cholesterolu, zvýšení obranyschopnosti organismu a prevence některých typů rakoviny. Semena jsou také dobrým zdrojem hořčíku. Četné studie prokázaly, že hořčík může zmírnit závažnost astmatu, snížit krevní tlak a příznaky migrény, bolesti hlavy a také ovlivňují riziko srdečního infarktu a mrtvice.

9) Kmín

Doporučená sazba: Čajová lžička 1

Kmín se používá již od starověku. Tato tradiční bylinná rostlina je známá po staletí především díky svému zdravotní přínosy a léčivé vlastnosti.

To je užitečné při zažívacích potížích, i jako antiseptikum. Semena samotná jsou bohatá na železo a posílit játra. Zmírňují příznaky nachlazení. Pokud máte problémy s krkem, zkuste přidat zázvor do kmínové vody. Bolest odezní.

I když netrpíte konkrétní nemocí, výborný je kmínový nápoj. stimul pro tělo. Uvádí se, že zvyšuje tělesnou teplotu a metabolismus se stává efektivnější. Je považována za léčivou rostlinu na ledviny a játra a díky tomu posiluje imunitní systém. Semena černého kmínu přispívají léčbě astmatu a artritidy.

10) Semena hroznů

Doporučená sazba: 1-2 lžičky

Hroznová semínka jsou vysoce koncentrovaná vitamín E, flavonoidy, kyselina linolová a polyfenyleny.

Extrakt z hroznových jader může předcházet srdečním onemocněním jako je vysoký krevní tlak a vysoký cholesterol. Snížením oxidace tuků a fenolů v kostech můžeme snížit riziko srdečních onemocnění tím, že zablokujeme hromadění krevních destiček a snížíme zánět.

Zjistila to studie publikovaná v Carcinogenesis extrakt z hroznových jader zabíjí buňky spinocelulárního karcinomu, zatímco tyto zdravé buňky zůstávají nedotčené. Podle výzkumu publikovaného v Applied and Environmental Microbiology mohou také snížit infekčnost zástupce noroviru.

Chce někdo semínka? Napište nám do komentářů, která semínka máte rádi a která jste zvyklí používat. Pokud se vám tento článek líbil a myslíte si, že by mohl být užitečný pro vaše přátele, sdílejte jej a podpořit repostem.

Seznam článku na Wikipedii Obiloviny jsou jedlá semena, která se používají k výrobě mnoha různých potravin.

ČTĚTE VÍCE
Jak zasadit maliny na kmen?

Jedlé semeno je semeno, které je vhodné pro lidskou nebo zvířecí spotřebu. Ze šesti hlavních částí rostliny jsou hlavním zdrojem lidských kalorií a bílkovin semena. Jedlá semena jsou produkována širokou škálou rostlinných druhů; většina z nich jsou krytosemenné rostliny, některé jsou nahosemenné. Jako celosvětový zdroj potravy jsou hmotnostně nejdůležitější jedlá semena obiloviny, následují luštěniny, ořechy a koření.

obiloviny a luštěniny odpovídají botanické čeledi Poaceae a Fabaceae, zatímco ořechy, pseudocereálie a další semena tvoří polyfilní skupiny v závislosti na jejich kulinářské roli.

  • 1 Obiloviny
    • 1.1 Pseudograin
    • 3.1 Ořechová semena nahosemenných rostlin

    Obiloviny

    Obilovina, také nazývaná obilnina nebo jednoduše zrno, je jedlé semeno trávy, rostliny z čeledi Poaceae. Zrna lze konzumovat různými způsoby, z nichž všechny vyžadují loupání a vaření, včetně celých, válcovaných, nafouknutých nebo mletých na mouku. Mnoho zrn je přítomno nebo se používá v dřívějších základních potravinách, které poskytují významnou část kalorií tam, kde jsou konzumovány. Dnes obilniny poskytují téměř polovinu všech spotřebovaných kalorií na světě.

    Obiloviny
    Семья Kmen Rod druhy Názvy semen Fotografie
    poaceae Andropogoneae čirok S. bicolor čirok
    Zea Z. máje kukuřice, kukuřice, kukuřičné zrno
    Eragrostideae Eleusine E. coracana prstové proso
    Eragrostis E. tef Teff
    Oryzeae Oryza O. sativa Asijská rýže
    O. glaberrima Africká rýže
    tára divoká rýže
    Paniceae Digitaria D. exilis černé fonio
    D. iburua bílý fonio
    Panicum P. miliaceum proso
    P. sumatrense proso
    Pennisetum P. glaucum perlové proso
    setaria S. italica liščí proso
    Poeae Oves A. sativa ovesné vločky, ovesné vločky
    Triticeae Hordeum H. vulgární ječmen, ječná krupice
    Secale S. cereale žito, žitné bobule
    × tritikosekála tritikale
    tritikum T. aestivum pšenice, bobule pšenice
    T. durum tvrdá, tvrdá pšenice
    T. monococcum jednozrnka
    T. spelta špalda, pšenice špalda
    T. turanicum kamut
    T. turgidum emmer
    Thinopyrum T. intermediální Kernza

    Mezi další zrna s jedlými semeny patří:

    • Astrebla pectinata – tráva ječmene Mitchell
    • – akát signální tráva
    • – načechraná tráva
    • Druhy panic, jako je prosa prosa (Panicum decompositum) a panic chlupatý (P. effusum)
    • Themeda triandra – klokaní tráva
    • – banda paniky

    Pseudograins

    A pseudocereálie nebo pseudocereálie jsou jedlá semena pseudocereálií, jedné z polyfyletických skupin rostlin, které produkují semena podobná semenům obilovin. Pseudocereálie se používají v podstatě stejným způsobem jako obiloviny.

    Pseudograins
    Rodina Rod Pohled Název (názvy) semen fotografie
    Amaranthaceae Amaranthus amarant, amarantové zrno
    chenopodium C. berlandieri husa nohy
    C. pallidicaule kañiwa
    C. quinoa quinoa
    Capparaceae Bossie B. senegalensis hanza
    Lamiaceae Salvia S. hispanica chia, chia semínka
    Linaceae linum L. usitatissimum len, lněné semínko, lněné semínko
    moraceae Brosimum B. alicastrum chlebový ořech
    Pedaliaceae Sezamum S. indicum sezam, sezamové semínko
    Polygonaceae Fagopyrum F. esculentum pohanka, pohanka

    Fazole

    Luštěniny nebo luštěniny jsou jedlá semena luskovin, rostlin z čeledi Fabaceae. Luštěniny lze rozdělit na gramy, které nejsou odděleny, a daly, které jsou odděleny.

    Fazole
    Rodina Kmen Rod druhy Název (názvy) semen Fotografie
    Fabaceae Dalbergieae Arachis A. hypogaea arašídy
    Cicereae cicer C. arietinum cizrna, garbanzo fazole, gram
    Fabeae Pisum P. sativum hrášek
    Millettieae Millettia M. pinnata indický behnat
    Phaseoleae Cajanus C. Kajan holubí hrášek
    Glycin G. max sója
    Phaseolus P. lunatus fazole lima
    P. vulgaris běžné fazole
    Vinice V. angularis fazole adzuki
    V. mango Černý gram
    V. radiata fazole mungo, zelený gram
    V. podzemní arašíd Bambara
    V. unguiculata cowpea
    Vicieae Objektiv L. culinaris čočka
    Vicia V. faba fava fazole, fazole obecné

    Semena Atriplex nummularia, Austrálie

    Zatímco některé fazole lze konzumovat syrové, některé je třeba před konzumací zahřát. V některých kulturách se fazole, které vyžadují ohřev, zpočátku připravují jako dužina. Mezi fazole, které vyžadují ohřev, patří:

    • Druhy akácie (Acacia), jako je mulga (Acacia aneura), akácie (A. cowleana), železník jižní (A. estrophiolata), deštník (A. ligulata), aka Murray’s (A. murrayana), curara (A. Tetragonophylla) , keř witchetti (A. kempeana), akát proutěný (A. coriacea), akát mletý (A. notabilis), keř ranji (A. pyrifolia), keř bardi (A. victoriae), akát pobřežní (A. sophorae) , drobný akácie (A. Stenophylla) a také pindan (A. tumida).
    • Atriplex nummularia – solný keř starce
    • Brachychiton druhy jako kurrajong (Brachychiton populneus), severní kurrajong (B. diversifolius), pouštní kurrajong (B. gregorii) a červenokvětý kurrajong (B. paradoxus
    • Bruguiera gymnorhiza – černý mangrovový les
    • Calandrinia balonensis – papoušek. Lya
    • Canarium australianum – mangová kůra
    • Canavalia rosea – fazole
    • Entada phaseoloides – fazole sv Thomas
    • Druhy eukalyptu, jako je tammin mallee (Eucalyptus leptopoda) a coolibah (E. microtheca)
    • Marsilea drummondii – nardoo
    • Druhy Portulaca, jako je portulaka obecná (Portulaca oleracea) a velké sele (P. intraterranea)
    • Nymphaea gigantea – obří leknín
    • Rhyncharrhena linearis – fialový pentatrop

    ořechy

    brazilské ořechy pražené a solené kešu oříšky pečené pistácie Celé jádro vlašského ořechu

    Podle botanické definice je ořech zvláštní druh ovoce. Kaštany, lískové ořechy a žaludy jsou příklady ořechů, které spadají pod tuto definici. V kulinářských termínech se však tento termín používá v širším smyslu a zahrnuje ovoce, které se botanicky nekvalifikuje jako ořechy, ale má podobný vzhled a kulinářskou roli. Příklady kulinářských ořechů zahrnují mandle a kešu.

    Ořechová semena nahosemenných rostlin

    Mezi jedlé nahosemenné rostliny podobné ořechům patří:

    • cykasy
    • ginkgo
    • Gnetum
    • jalovec
    • opice puzzle
    • Piniové oříšky včetně
      • pinyao
      • Chilgoza borovice
      • Korejská borovice
      • Mexický pinyon
      • pinyon borovice
      • jednolistý pinon
      • cedrové borovice

      ostatní

      Mezi další jedlá semena, která nespadají do výše uvedených kategorií, patří:

      См. также

      • Východní zemědělský komplex
      • Seznam jídel z mandlí
      • Seznam sušených potravin
      • Seznam původu potravin
      • Seznam produktů
      • Seznam jídel z luštěnin
      • Seznam kukuřičných jídel
      • Seznam jídel z rýže
      • Seznam rostlinných olejů
      • Seznam svačin na bázi semen

      Poznámky pod čarou

      reference

      další literatura

      • Bailey, L. H., Bailey, E. Z. a Bailey’s Staff Hortorium (1976). Hortus třetí. New York: Macmillan. CS1 maint: několik jmen: seznam autorů (odkaz)
      • Lewington, A. (1990). Rostliny pro lidi. Cambridge, MA: Oxford University Press.