Mnoho našich zahradníků pokládá cibulové peří na zem. Říkají, co je potřeba. Takže jsem měl otázku: Musím „nakrájet“ cibuli? A pokud ano, proč?

Tuto otázku položila naše předplatitelka Světlana.

To může být užitečné:

  • Vytrvalá cibule v zahradě
  • Jak skladovat sklizeň bílé cibule?
  • Konečky zimní cibule žloutnou. Pomozte zachránit úrodu!

Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se

Otázka je v následujících sekcích: otázky, luk, doporučení, volba editora
13 komentářů 7 díky za dotaz na oblíbené 54653 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
ADMINISTRÁTOR MaxNokia
Olga Voroněž 23. července 2015, 23:54
Poděkovat! Poděkoval jsi 21603
Připnutý komentář od Khalilov-f:

Světlano, je třeba nakrájet cibuli, pokud se zrání zpozdí. Dělá se to tak, že se zastaví růst peří, do cibule jdou živiny a jak se říká, cibule zesílí, tedy nahromadí se více sušiny. Tento druh cibule se lépe drží. Cibuli je vhodné skladovat v suché místnosti s teplotou -1. +4-8 stupňů.

Připnutý komentář od tdmitrova:

Ahoj! Cibuli krájím, když vidím začátek tvorby suchých vnějších šupinek na cibuli. Nejen k dokončení zrání, ale také k pokrytí hrdla žárovky před přebytečnou vlhkostí během deště. Odstraňuji ze zahrady, když pírko za suchého počasí oschne asi o 30 %, dozrávám na síťce pod širákem a teprve když je úplně suché a hrdlo cibulky je uzavřeno, oplétám nebo vkládám síť. Používám nejprve cibulky se silným hrdlem. Skladuji je na zdi v suché místnosti, případně v kuchyni (pokud je cibule málo)

Připnutý komentář od Raspopov_Gennadiy:

Tato lidová tradice nebyla vědou potvrzena. Zdá se, že cibulka dozrává rychleji, ale na úkor sklizně. Cibule však i na severu stihne dozrát vždy v srpnu, takže nikam nespěchám, hlídám, aby tam nebyl plevel, choroby, stojatá voda nebo přebytek dusíkatých hnojiv – a úroda je i příjemná v tomto chladném létě.

Všechny odpovědi a komentáře (13)
24. července 2015, 08:27

Tato lidová tradice nebyla vědou potvrzena. Zdá se, že cibulka dozrává rychleji, ale na úkor sklizně. Cibule však i na severu stihne dozrát vždy v srpnu, takže nikam nespěchám, hlídám, aby tam nebyl plevel, choroby, stojatá voda nebo přebytek dusíkatých hnojiv – a úroda je i příjemná v tomto chladném létě.

ČTĚTE VÍCE
Kdy sbírat Statica?

24. července 2015, 08:46

Světlano, je třeba nakrájet cibuli, pokud se zrání zpozdí. Dělá se to tak, že se zastaví růst peří, do cibule jdou živiny a jak se říká, cibule zesílí, tedy nahromadí se více sušiny. Tento druh cibule se lépe drží. Cibuli je vhodné skladovat v suché místnosti s teplotou -1. +4-8 stupňů.

24. července 2015, 12:29

Nikdy speciálně neumisťuji pírko, i když většina našich zahradníků to dělá, když je čas, aby cibulky dozrály. Obvykle čekám, až si sám lehne; Jediný, kdo se s tím může zpozdit, je ten, kdo má hodně peří a tlustý krk – a pak to schne mnohem déle. Ale tyhle cibulky jsem prostě nechal déle sedět na zahradě)) Dobře vysušené, skladují se až do nové sklizně při pokojové teplotě – zavěšené v copáncích v kuchyni.

24. července 2015, 14:02

Ano, kdo nechce, může si do pozdního podzimu dovolit mít záhon obsazený 3-4 nebo tuctem nevyzrálých rostlin cibule, ale ve většině případů se v životě stává, že je potřeba záhon úplně vyprázdnit, aby bylo možné aplikovat hnojiva, rychle kopat atd. atd. Proto není jednodušší a lepší dát takovou cibuli a záhon hned vyklidit. Má tedy čekání na dozrání těchto cibulí nějakou výhodu? Nakonec je může hostitelka jednu po druhé vytáhnout na každodenní oběd, dokud nebude sklizeň, protože ne všechny budou dobře uskladněny.

24. července 2015, 14:27

No, osobně jsem nikdy neměl cibuli sedět na zahradě „do pozdního podzimu“ – zřejmě neznají složité agrotechnické výpočty a nějak dozrávají ve svém čase. Každopádně úrodu sklízím na etapy. Takže v zásadě žádné problémy nevidím.
A skladuje se – opakuji – v obyčejných copáncích, v kuchyni, až do nové sklizně. Pokud se tomu říká „nebudou dobře skladovat“. No, abychom to tak „neudrželi“ všichni))
„Jednodušší“ neznamená nutně „lepší“. A hlavní věc je, že „lepší“ je pro každého jiné.

24. července 2015, 21:02

Marino, naprosto s tebou souhlasím, že cibule v copáncích se bude dobře skladovat i s nedozrálou krkovičkou, protože zbylá krkovička 10 centimetrů bude v copu dále schnout, zvláště v kuchyni! Ale v současnosti je všeobecně uznávaný způsob skladování cibule v síťovaných sáčcích a cibule s nedozrálou krčkem se v nich skladovat nebudou, sami to moc dobře víte. Přesně tento způsob skladování jsem měl na mysli, když jsem psal, že cibule s nedozrálou krkovičkou se nebude dobře skladovat. Myslím, že ne více než 5-10 % hospodyněk (nebo i méně) plete cibulové copánky. Své komentáře nepíšu pro esa zahradníků, ale pro většinu masy zahrádkářů. Také s vámi souhlasím, že „jednodušší není nutně lepší“ a „je to lepší pro každého“. Kupodivu jste málem „šlápli“ na můj princip práce na zahradě: „Co nejjednodušší, ale tohle „jednodušší“ nejde na úkor kvality.“

ČTĚTE VÍCE
Kdy je nejlepší prořezávat smrk?

25. července 2015, 14:03

Ano, France Khasanovich, bohužel mnoho letních obyvatel nemá ani příležitost řádně sušit vyrostlou cibuli – prostě není kde (soudím podle mých mnoha přátel). Ten můj po vyčištění a vysušení na slunci (pokud to počasí samozřejmě dovolí) bude schnout na půdě ještě minimálně měsíc a půl. Proto se bez problémů skladuje.
Máte samozřejmě pravdu: je třeba počítat i s podmínkami skladování a přípravou na ně. A jakákoliv technika musí být zohledněna v celkovém řetězci, v celkovém procesu – od výsadby až po uskladnění plodiny.
Ale možná stále stojí za to popularizovat ty metody, které jsou nyní nespravedlivě zapomenuty? Stejné copánky – nejsou tak těžké na splétání)) A pověsit je i v malé kuchyni je mnohem jednodušší, než najít dobré místo pro uložení pytlíků s napůl usušenou cibulí (vím, o čem mluvím – v mém město kuchyně měla rozlohu 5,5 mXNUMX – nemůžete se otočit))
Jak přesvědčit člověka, aby změnil svůj obvyklý názor? Jen osobním příkladem Někdo projde – rozhodne se, že to pro něj není vhodné, a bude jednat svými obvyklými metodami. A má pravdu. A někdo se nad tím zamyslí, zkusí to „vyzkoušet“ – co když je to vlastně takhle lepší? A taky má pravdu!
Proto obvykle píšu: „a dělám to takto“ – aniž bych se hádal, že je to správné, aniž bych vás vyzýval, abyste následovali můj příklad))) A náš dialog s vámi, myslím, pomůže někomu vidět problém z jiného úhlu strany, z různých úhlů pohledu – což znamená, že vám pomůže vybrat si svůj vlastní přístup, ten správný pro něj.

25. července 2015, 15:30

Téměř úplně souhlasím s vaším komentářem, až na větu: „aniž bych vás vyzýval, abyste následoval můj příklad“. Tady je chyba. Vy i já jsme povoláni učit, povzbuzovat vás k následování našeho příkladu a toto pravidlo musíme vždy pamatovat a dodržovat (učitelé, vychovatelé, vychovatelé). Ale! koneckonců to lze dělat neomezeně různými způsoby: nátlakem, vštěpováním lásky, nepostřehnutelným návrhem, alegoricky (když se moje kamarádka naučila tuto metodu, byla nesmírně šťastná, a. a.), s protiotázkou zájmu – tisíce způsobů, jen je třeba je dovedně a vhodně aplikovat. Máme rčení: „Dcero, říkám ti, a ty snacha poslouchej“ (přibližně tento překlad s významem: doma musíš udělat to, to, to, říkám své dceři a.). Jsme učitelé s vámi. Když neučíte, tak proč mít web? Proč tedy my? Člověk si proto musí dovedně vybrat z tisíce metod výchovy tu, která je v dané situaci přijatelná. charakteristický pouzdro a olovo.

ČTĚTE VÍCE
Jaké druhy rajčat jsou bílá náplň?

15. července 2018, 15:39

Jejda! Přejděme k pedagogice! Na to jsou jiná fóra! Otázka tedy zůstala nevyřešena: kdy nakrájet cibulové natě.