Pór stimuluje střevní motilitu, proto je velmi užitečný při střevní atonii a zácpě, léčí žaludeční katary, zvyšuje chuť k jídlu, zlepšuje trávení, upravuje metabolismus voda-sůl, rozpouští a odstraňuje ledvinové kameny. Pór obnovuje metabolismus bílkovin, tuků a sacharidů v těle a zlepšuje imunitu.
Mladý pórek se konzumuje syrový, zralé rostliny se používají v různých receptech. Čím je ale pórek mladší, tím je kvalitnější, takže je potřeba kupovat stonky o tloušťce menší než 4 cm.
Pórek může nahradit cibuli a může být hlavní složkou pokrmu. Rozdíl mezi pórkem a zelenou cibulkou je v tom, že jedlá část póru leží nad zemí, zatímco u zelené cibule se konzumuje zelené peří a cibule, které zůstaly uvnitř země. Pór je větší než zelená cibule a má jemnější chuť než zelená cibule. Zelená cibulka je nedílnou součástí jídel v každé zemi a v italské kuchyni se častěji používá pórek.
Mnoho lidí tradičně ořezává zelené vršky pórkových listů a vyhazuje je, ale tato část je zcela jedlá, velmi chutná a dobře se hodí do různých potravinových úprav. Rozdíl mezi pórkem a salátem je v tom, že salát je hlávková rostlina. Má jinou strukturu a tvar. Salát je salátová cibule, která připomíná zelí.
Pór kvete mezi červnem a koncem července. Semena jsou vrásčitá, trojúhelníková, dozrávají koncem srpna – září.
Pór je z hlediska chemického složení a výnosu nejcennějším druhem cibule. 100gramová porce připraveného pórku obsahuje pouze 31 kcal. Kromě toho je produkt bohatý na karotenoidy. Obsahuje provitamin A včetně betakarotenu. V našem těle se karotenoidy přeměňují na vitamín A, který je důležitý pro imunitní a reprodukční systém, kvalitu zraku a mezibuněčné interakce. Pórek obsahuje vitamín K1, který je důležitý i pro kardiovaskulární systém a srážlivost krve. Pórek také obsahuje vitamín C, i když v divokých odrůdách je ho více. Spolu s porcí pórku můžete získat mangan a měď, vitamín B6, železo a kyselinu listovou.

Informaci připravil odborník v oblasti potvrzování kvality produktů Federálního státního rozpočtového orgánu „Rostovské referenční centrum Rosselchoznadzor“.

  • Předchozí novinky
  • Zpět na seznam
  • Další novinky
  • O středu
    • Průvodce
    • Struktura
    • Povolení dokumentů
    • Shrnutí práce
    • Zprávy
    • dění
    • Stiskněte o nás
    • Fotoalba
    • Video
    • informace
    • Rostov region
    • Astrakhan region
    • Volgogradská oblast

    Výsledky výzkumu z AS “VESTA”

    • Telefonní číslo recepce: +7 (863) 224-13-38; 266-88-81
    • Fax: +7 (863) 224-09-37
    • adresa:344034, Ruská federace, Rostovská oblast, město městské části Rostov na Donu, město Rostov na Donu, Sinyavsky lane, budova 21 B
    • Astrachaňská pobočka:
      adresa:414004, Rusko, region Astrachaň, městský obvod Astrachaň, město Astrachaň, ulice Krasnaya Naberezhnaya, budova 83v
      Telefonní číslo recepce: +7(8512) 52-10-61
    • Volgogradská pobočka:
      adresa: 400079, Volgograd,
      Svatý. Samarskaya, 3 “A”
      Telefonní číslo recepce: +7(8442)96-86-23
    • TELEFONY HOTLINE
    • Rostov na Donu, ulice Sinyavsky, budova 21 B tel.: +7(863) 224-13-38, referent61@fsvps.gov.ru
    • Rostov na Donu, Ave. Sholokhova 195/7 тел.: +7(863) 283-22-80,icrrc@rambler.ru
    • Volgograd, Samarskaya ul. 3 “A” тел.: +7(8442)96-86-23,vrcr@mail.ru
    • Astrachaň, sv. Krasnaya Naberežnaja, budova 83 V тел.: +7(8512)52-10-61,referent30@mail.ru

    Posiluje imunitu. Určitě jste od své babičky slyšeli, že cibule je výborným lékem na každé nachlazení. Moderní vědci to skutečně potvrdili: cibule obsahuje chemické sloučeniny, které aktivují imunitní systém. Látky fytoncidy zabraňují množení virů a bakterií v těle a antioxidanty zpomalují zánětlivé procesy. To znamená, že cibule je právem nazývána přírodním antibiotikem.

    Snižuje závažnost alergií. Opět jde o bohatý obsah antioxidantů v cibuli. Antioxidanty (včetně quercetinu) prokazatelně podporují správné fungování obranných systémů těla a normalizují imunitní odpověď. Díky tomu mohou být produkty na bázi cibule účinné při léčbě alergického astmatu a rýmy.

    Normalizuje trávení. Cibule a zelená cibule jsou bohatým zdrojem vlákniny. Tato dietní vláknina není tělem zpracovávána, ale aktivuje všechny procesy ve střevech, což vám umožní efektivně se zbavit zpracovaných látek.
    Vláknina se navíc stává potravou pro prospěšné probiotické bakterie, které žijí ve střevech a do značné míry určují nejen procesy trávení, ale i celkový stav organismu.

    Důležité pro krvetvorbu. Cibule obsahuje kobalt, který je nezbytný pro syntézu červených krvinek, správný metabolismus cholesterolu a syntézu vitaminu D.

    Navíc cibule velmi užitečné pro ženy: podporuje zdravou pokožku, vlasy a nehty. Díky svému bohatému složení vitamínů a mikroprvků jej lze skutečně zařadit mezi kosmetiku. Zinek, křemík, kobalt, vitamíny A a C, vitamíny skupiny B – všechny tyto prvky jsou zodpovědné za mládí a zářivost pleti.

    Prodlužuje mládí. Cibule je bohatá na antioxidanty. Jak víte, vědci spojují proces stárnutí s poškozením buněk a chronickým zánětem v těle, se kterým mohou antioxidanty bojovat.

    Zmírňuje otoky. Cibule je bohatá na draslík a působí mírně močopudně, díky čemuž dokáže zbavit tělo přebytečné tekutiny.

    Důležité během těhotenství. Cibule obsahuje vitamín A, který je velmi důležitý pro správný průběh těhotenství a vývoj plodu.

    Snižuje chuť na cukr. Je dokázáno, že nedostatek mikroživin zvyšuje touhu po dezertech, protože se tělo snaží dohnat nedostatek energie, kterou nejsnáze získá ze sladkých a tučných jídel. Zvláště důležitý je chrom, hořčík a vitaminy skupiny B – to vše se nachází v cibuli.

    Jak je cibule dobrá pro muže? Důležité pro zdraví srdce. Cibule je bohatá na antokyany – přírodní sloučeniny, které se nacházejí v mnoha rostlinách a jsou velmi prospěšné pro fungování kardiovaskulárního systému. Podle studie měli ti, kteří pravidelně jedli potraviny bohaté na antokyany, o 32 % nižší pravděpodobnost infarktu než ti, kteří je nekonzumovali.

    Zvyšuje výkon. Vysoký obsah draslíku podporuje aktivní mozkovou činnost, proto by ti, kdo zažívají vysoký stres, měli pravidelně zařazovat cibuli do svého jídelníčku.

    Kontraindikace
    Syrová cibule může být nebezpečná pro osoby s diagnózou gastritida, pankreatitida a peptické vředy. Čerstvá cibule totiž zvyšuje kyselost v žaludku a může způsobit záchvat. Aby se předešlo nepříjemným následkům, v případě onemocnění gastrointestinálního traktu by se cibule měla jíst ve vařené formě – pečená, vařená, smažená cibule nezpůsobí zhoršení.
    Dalším možným nepříjemným efektem je plynatost. Syrová cibule obsahuje poměrně hodně fruktózy, která při rozštěpení může u některých lidí vyvolat zvýšenou tvorbu plynu. Sledujte reakci těla!
    Cibule je navíc známá svou schopností zvyšovat krevní tlak, proto se nedoporučuje jíst ji ve velkém množství lidem s hypertenzí.

    Proč pláčeme, když krájíme cibuli?
    Jde o to, že při poškození buňky cibule uvolňují látku, která dráždí oční sliznici. Tato látka nemůže ublížit, ale je docela schopná způsobit spoustu nepříjemných pocitů. Aby se kuchaři vyhnuli slzám, mají několik profesionálních tajemství: krájejte velmi ostrým nožem a co nejrychleji, za prvé, tímto přístupem se poškodí méně buněk cibule, a za druhé, při rychlém řezání nemají výpary čas způsobit vážné podráždění sliznice; nůž často oplachujte studenou vodou, smyjete tak agresivní látky způsobující trhání; Před krájením cibuli na pár minut zchlaďte v mrazáku, abyste zpomalili chemickou reakci, blahodárné vlastnosti cibule to neovlivní, ale usnadní se vaření.

    ČTĚTE VÍCE
    Kdy se Achimenes probouzí?