Kaši lze vařit nejen z různých obilovin současně, ale také kombinací zrnin například s luštěninami. Nejčastěji se v receptech vyskytuje kombinace pohanky a hrášku. Pokud se rozhodnete vařit různé cereálie v jednom hrnci, pak nezapomeňte vzít v úvahu dobu vaření a předběžné zpracování každé odrůdy: nejprve uvařte obiloviny, které budou vyžadovat více času, aby byly plně uvařeny.

1 2 3
V sekci Míchané kaše je 41 receptů.

Kaše ze čtyř obilovin s mletým masem v hrnci

Je vhodné vařit kaši ze čtyř obilovin s přidáním mletého masa v porcovaných hrncích. Směs pohanky, prosa, rýže a kroupy bude aromatičtější a chutnější, pokud do ní přidáte houbový prášek. Místo houbového prášku můžete samozřejmě použít čerstvé houby.

Žaludová kaše

Kaše z žaludové cereálie se ukázala jako překvapivě chutná, jemná a s příjemnou oříškovou chutí. Konzistence není vůbec viskózní, blíží se hrubě mleté ​​pšeničné kaši. Podle receptu bylo nutné dosolit, ale tento bod můžete z receptu odstranit.

Obiloviny žalud

Existuje několik způsobů, jak připravit žaludy, aby chutnaly jako. ořechy. V této verzi, jak je popsáno v tomto receptu, žaludy připomínají pražené lískové ořechy. Z žaludových krup se připravuje několik pokrmů. V první řadě kaše. A lepší.

Kaše „Přátelství“ z rýže a prosa

Tento název dostala kaše podle svého receptu. K jeho přípravě vezměte stejné množství rýže a jáhel. Tato kombinace se ukazuje jako ideální. Chuť hotové kaše je podobná jak rýži, tak jáhlům. Zrna jsou dobře uvařená a promíchaná.

Bulgurová kaše se zeleninou a mletým masem

Bulgur je skvělý na přípravu pilafů a jednoduchých kaší s přídavkem masa a zeleniny. V tomto receptu podrobně popíšu, jak rychle uvařit bulgur s mletým masem a zeleninou. Poslouží jakékoli mleté ​​maso, ale lépe chutná s míchanou nádivkou (hovězí + vepřové).

Bulgur v rajčatovo-cibulovém protlaku s bílým vínem

Na východě milují přílohy z bulguru. Připravují se tam podle tradičních i moderních receptur. Alkohol se však nikdy nepřidává, protože je pro muslimy zakázán. Ale ve francouzské kuchyni se naopak široce používají různá vína. EU.

Kukuřično-jáhlová kaše na vodě

Kukuřično-jáhlová kaše vařená ve vodě je zdravá a výživná. Pomůže zpestřit váš denní jídelníček, protože kombinace jáhel a kukuřičné krupice chutná velmi dobře. Tato kaše je vhodná jako příloha k masovým řízkům nebo rybám.

ČTĚTE VÍCE
Jak dát skořápky slepicím?

Lněná kaše s rozinkami

Kaše z lněných zrn je produkt jedinečný svými vlastnostmi a složením. Navíc má příjemnou, originální chuť, díky sušenému ovoci, příjemnou sladkost a jemnou, želé texturu. Jednoduchý recept na lněnou kaši s rozinkami se bude hodit všem, kteří.

Mashkichiri (mungo a rýžová kaše s masem na uzbecký způsob)

Mashkichiri je kaše z mungo a rýže na uzbecký způsob s masem. Fazole mungo se tradičně používají v orientální kuchyni. Cereálie z fazolí mungo jsou velmi syté. Vaří se, smaží, dusí, klíčí a konzumuje se syrové. Mungo se hodí k masu, omáčkám, rýži, zelenině a mořským plodům.

Pohanková kaše s vůní

Taveň je malá jezerní forma taveniny. O receptu na kaši s voříškem jsem našel tuto větu: „Dne 20. února 1761 byl na Petrohradské univerzitě vyvěšen „rozpis jídel pro vysokoškoláky“, tedy jídelníček sestavený tehdejším rektorem hl. univerzita.

Quinoa pilaf s masem v pomalém hrnci

Pro přípravu quinoa pilaf je třeba zrna důkladně omýt. Jinak se quinoa vaří v pomalém hrnci stejně jako ostatní obiloviny. Quinoa je vhodná i pro alergiky, protože je bezlepková, bohatá na bílkoviny a lehce stravitelná.

Kaše Alexandra Suvorova (polní maršál nebo přátelství) v pomalém hrnci

Tato kaše má svou historii. Při nejtěžším přechodu přes Alpy stál Suvorov před otázkou, jak uživit armádu, když zbylo jen velmi málo potravin. Velitel shromáždil všechny velitele a nařídil jim, aby odnesli vojákům, co zbylo.

Arisa (arménský masový pokrm se špaldou)

Arisa je kříženec kašovité kaše a pyré, tradiční pochoutka na slavnostním arménském stole v chladném období. Obvykle se vyrábí z domácího kuřete a pšenice. Maso na harisu se provaří do té míry, že se dá snadno oddělit.

Quinoa palačinky s fazolemi z konzervy

quinoa, mrkev, fazole v konzervě, zelená cibule, česnek, rostlinný olej, vejce, strouhanka, sůl, černý pepř (mletý)

Zdá se, že není nic jednoduššího, než si vybrat, co k cereáliím jíst. Cereálie jsou totiž oblíbenou, všestrannou a zdravou přílohou. Kombinování obilovin s jinými potravinami však skrývá několik tajemství.

Kaše by se neměla podávat k masu.

Prvním tajemstvím správné kombinace cereálií s jinými produkty je, že kaše by se neměly podávat k masu.

ČTĚTE VÍCE
Jak tomel škodí tělu?

Je to paradox, ale právě tento názor vyjadřují vyznavači správné a zdravé výživy. A takto to vysvětlují:

Některé potraviny samy o sobě mají pro tělo velký přínos, ale v určitých kombinacích zhoršují vstřebávání živin. Například pohanka je považována za jednu z nejzdravějších obilovin díky přítomnosti řady vitamínů a minerálů a maso zasytí tělo bílkovinami a tuky živočišného původu. A výše zmíněným „paradoxem“ je, že fytické sloučeniny obsažené v pohance zhoršují vstřebávání železa obsaženého v mase.

Ale nebojte se, že nyní budete muset přehodnotit svůj jídelníček a nahradit obvyklá jídla nějakými novými. Obecně obecně uznávané a milované kombinace obilniny + maso neuškodí, pokud budete jíst pestrou, výživnou a pravidelnou stravu. A přesto, pokud chcete vytvořit svou vlastní dietu co nejfunkčnější, abyste získali maximální užitek z každého produktu, měli byste si zapamatovat těchto několik jednoduchých tajemství.

Nejlepší kombinace obilovin je s mořskými plody, zeleninou, bylinkami, houbami, mléčnými výrobky a oleji.

Myslí si to přední odborníci na výživu a odborníci na výživu.

Pojďme se blíže podívat na nejoblíbenější cereálie:

Rýže se nejlépe hodí k mořským plodům, mořským řasám, zelenině, houbám, sušenému ovoci a koření. Jde o to, že proteiny rýže doplňují proteiny mořských plodů, takže výsledný pokrm je 100% absorbován tělem.

Největší užitek tělu přinese pohanka v kombinaci s houbami, rybami, mořskými plody, mlékem a vařenými vejci. Schéma je přibližně stejné jako u rýže: pohankové proteiny se dokonale kombinují s proteiny těchto produktů, díky čemuž je pokrm zcela absorbován tělem.

Kukuřičná krupice plus mléko, houby a/nebo zelenina jsou rovnocennou a zdravou kombinací.

Ječmen je nejlepší jíst se zeleninou, bylinkami, houbami a máslem.

A tak dále, protože druhé tajemství se týká většiny obilovin v naší stravě.

Je lepší kombinovat obiloviny s bobulemi a ovocem než s cukrem.

Zejména pro lidi, kteří mají problémy s nadváhou a kardiovaskulárním systémem.

Faktem je, že obiloviny, ovoce a bobule obsahují poměrně velké množství pomalých sacharidů. Dlouho se tráví a přinášejí postupný nárůst síly. To znamená, že tyto sacharidy se odbourávají pomalu a hladina cukru v krvi se také postupně zvyšuje.

Ale cukr se naopak skládá z rychlých sacharidů, které se rozkládají téměř okamžitě a vedou ke skoku glukózy v krvi. A pokud přijatou energii ihned nespotřebujete, uloží se do zásoby ve formě tukových zásob.

ČTĚTE VÍCE
Kdy sbírat semena Dolichos?

Samotné obiloviny tedy na rozdíl od cukru nepovedou k nadváze. Pokud jsou však tyto 2 kategorie produktů kombinovány v jednom pokrmu, je lepší to udělat pro rychlé obnovení síly ve chvílích maximální fyzické nebo psychické zátěže.

Nyní, když znáte základní pravidla pro kombinování obilovin s jinými potravinami, můžete svůj jídelníček formulovat naprosto správně, abyste z každého jídla získali maximální užitek a účinnost.

Jezte správně, buďte zdraví a neodolatelní!