15.10.2018 16: 10 6 tisíc

Fotografie pokrmu

  • Profil
  • Přihlásit se
  • Stížnost
  • zpráva
  • Kamarádit se

Brokolice je nízkokalorický a velmi chutný produkt. Skvěle se hodí jako lehká večeře, svačina nebo jako příloha k drůbeži. Z brokolice lze udělat polévku, smažit v těstíčku, přidávat do dušeného masa, vařit nebo dusit. Než budete brokolici vařit, musíte ji správně vybrat. Pokud jsou květenství žlutá, zelenina je přezrálá a je lepší ji nekupovat. Je také lepší nekupovat zelí, pokud jsou jeho pupeny suché nebo jsou na nich skvrny. Čerstvé zelí by mělo mít sytě zelenou barvu. Dnes navrhuji vařit brokolici s kořením. Tuto zeleninu připravíme ve 2 fázích – trochu ji povaříme a orestujeme s kořením. Recept nepoužívá rostlinný olej. Zelí budeme smažit na pánvi s nepřilnavým povrchem a silnými stěnami. Zelí je šťavnaté, velmi aromatické a uspokojivé. Recept je z kategorie: ruská kuchyně a skládá se ze 6 kroků vaření. Obtížnost pokrmu: střední.

Receptury

do nákupního seznamu popř

čerstvá brokolice čerstvá brokolice
mletý černý pepř mletý černý pepř
Energetická hodnota na porci

Krok za krokem vaření

Krok 1:

Připravte si potraviny na seznamu.

Krok 2:

Nejprve brokolici důkladně omyjte pod tekoucí vodou. Odřízneme řízky a listy, pokud jsou, a zelí rozebereme na květenství.

Kolik vody byste měli vypít v létě v horku – jak správně pít vodu

Krok 3:

Zatímco pracujeme na zelí, můžete na oheň položit pánev s vodou. Když se voda vaří, přidejte sůl, koření a vložte brokolici do pánve. Snižte teplotu a vařte do poloviny vaření, asi 2-4 minuty. Vodu ze zelí slijte pomocí cedníku.

Krok 4:

Umístěte pánev na oheň. Na rozehřátou pánev přidejte brokolici, kurkumu, mletou papriku a zeleninové koření.

Krok 5:

Vše rychle promíchejte a smažte na středním plameni, dokud nebude hotové. Pokud chcete, aby zelí trochu křuplo, vařte 2-3 minuty, a pokud máte rádi zelí měkké, vařte 4-5 minut. Ale pozor, brokolice se může přehřát. Je lepší jídlo vyzkoušet v polovině procesu.

Krok 6:

Hotové zelí přendáme na talíř a podáváme. Brokolici můžeme jíst teplou i studenou. V každém případě to bude velmi chutné.

ČTĚTE VÍCE
Jaká je nejvýkonnější elektrická kosa?

Karina má víc 952 předpis Viz také: Vol-au-vents z listového těsta s kaviárem, připravené autorem.

Napsat komentář (0)

Cizrnový salát se zeleninou

Pepř plněný lilkem

Nakládané papriky v rajčatovém protlaku na zimu
Získání popularity

Zhavoronki sušenky vyrobené z křehkého těsta v troubě

Venkovské bramborové měsíčky s česnekem a paprikou v troubě

Palačinkové rolky s růžovým lososem a tvarohem

Prolamované pudinkové palačinky s mlékem a vodou bez sody

Tenké palačinky vyrobené ze sody, kyselého mléka a kefíru
Diskuze
Řadit: podle data: nejstarší podle oblíbenosti
Коментариев пока нет. Оставьте свой первый отзыв!
V trendech týdne

Klasický křen z křenu a rajčat bez česneku

Těsto na knedlíky a knedlíky v planetovém mixéru

Beshbarmak s rychlým dušením

Mražené nugety zakoupené v obchodě na pánvi

Salát z rajčat a cibule na zimu se sterilací

Hlavní jídla Polévky a bujóny Pečivo Saláty Předkrmy Omáčky a dresinky Dezerty Různé Nápoje Zimní přípravy Přílohy

Абхазская Австралийская Австрийская Азербайджанская Азиатская Албанская Алжирская Американская Арабская Африканская Бельгийская Бразильская Бурятская Британская Венгерская Голландская Дагестанская Датская Еврейская Европейская Египетская Израильская Ингушская Индийская Армянская Башкирская Белорусская Индонезийская Ирландская Испанская Итальянская Кавказская Болгарская Восточная Вьетнамская Казахская Карельская Киргизская Китайская Корейская Греческая Грузинская Кубанская Кубинская Латышская Латиноамериканская Ливанская Литовская Малазийская Марокканская mexická moldavština mongolština němčina norština peruánština polština portugalština baltština rumunština srbština skandinávština středomořská ruština slovenština tádžština thajská tatarština turečtina turkmenština Udmurt uzbecká ukrajinština filipínština finština francouzština chorvatština československá chilština švýcarská švédština estonština japonština japonština skotština čuvaš sibiř čečenka kanadský

Na sváteční stůl Pro děti K večeři K snídani K obědu Dietní jídlo K švédskému stolu Ke grilování K dezertu Ke svačině K odpolední svačině K půstu Do přírody Vegetariánské jídlo Na stůl Správná výživa 8. března Na Masopustní Úterý Pro těhotné a kojící piknik Ve spěchu Na svatbu Na čaj a kávu

Blanšírování Vaření, var Šlehání Namáčení Pečení Sušení Uzení za horka Pomalé vaření Vaření v páře Grilování Pečení, smažení Želírování Máčení Mražení Pražení Kandované mletí Mletí Nakládání Moření Barvení Konzervování Louhování Marinování Plnění Pečení (grilování) Šlehání Chlazení Chlazení Dušení Pečení Dušení Dušení Siftování Solení Dušení Dušení Sušení Nádivka Flambování Uzení za studena Hnětení

ČTĚTE VÍCE
Kdy můžete dát vařenou cibuli?

Аэрогриль Без техники Блендер Йогуртница Мультипекарь Мультирезка Пароварка Скороварка Вафельница Газовая плита Духовка Соковыжималка Сушка для фруктов Сэндвичница Электрический чайник Измельчитель Индукционная плита Капучинатор Электроблинница Электрокексница Электросковорода Электрошашлычница Яйцеварка Коптильня Электровафельница Медленноварка Микроволновая печь Миксер Вакууматор Автоклав Тандыр Мини-печь Мороженица Мультиварка Мясорубка Тостер Фритюрница Хлебопечка Электрическая плита Электрогриль Lednička

Ne každý miluje brokolici. A má to své důvody: jeden nemá rád vůni, druhý to vaří špatně. Mluvíme o důvodech, proč vám zdravá zelenina nechutná, a dáváme 7 originálních receptů se zelím.

Dva důvody, proč nemáte rádi brokolici

Studie ukázaly, že více než 50 % obyvatel světa nemá rádo brokolici. Vědci zkoumali důvody antipatie. Důvody byly dva.

První je genetická: v lidském těle je gen, který je zodpovědný za hořkou chuť. Naši předkové díky němu dokázali rozeznat jedlé jídlo od nejedlého.

Nyní máme dvě varianty genu, které dávají různou citlivost na hořkou chuť: AVI a PAV. Pokud máte AVI, můžete bez problémů jíst hořká jídla, protože na ně máte nízkou citlivost. Ale majitelé genu PAV mají naopak vysokou citlivost na hořkost. Brokolice jim proto nechutná.

Druhým důvodem, proč brokolici nemáte rádi, je její vůně. Zelí obsahuje speciální sloučeninu zvanou S-methyl-L-cystein sulfoxid. Při příjmu potravy se tato látka mísí se slinami. Reakcí vzniká aroma podobné aroma zkažených vajec. Lidé proto brokolici nemají rádi.

Vědci ujišťují: tyto dva důvody nechuti k zelí jsou dočasné a lze je změnit. Doporučují přidat více vašich oblíbených jídel do brokolicových pokrmů, které mohou snížit hořkost a zápach, jako je sýr. Postupně snižujte množství přísad, aby se chuť zeleniny stala dominantní.

1. Brokolice zapečená s vejci

Chutné jídlo vhodné na začátek dne pro děti i dospělé. Omeleta je sytá, rychle stravitelná a navíc obsahuje lecitin. Tato látka pomáhá normalizovat činnost mozku a centrálního nervového systému. Pro ty, kteří dodržují zdravou stravu nebo chtějí shodit přebytečná kila, je tato snídaně skutečnou spásou. Vejce i brokolice totiž pomáhají tělu zbavit se přebytku.

2. Krémová brokolice

Dobrý recept na večeři. Mléčné výrobky nejen zjemní hořkost a vůni brokolice, ale také vám pomohou usnout. Bylo prokázáno, že mléko a jeho deriváty obsahují kyselinu tryptofan, která snižuje hladinu stresu a normalizuje spánek.

ČTĚTE VÍCE
Co dělá tinktura z citronové trávy?

3. Brokolice na italský způsob

Recept lze snadno proměnit ve sváteční variantu. Do lasagní přidejte například filet z lososa. Nejprve nakrájejte rybu na kousky a opečte na pánvi spolu s cibulí. Pepř a sůl podle chuti. Před pečením rozdělte zelí na růžičky a pokapejte něčím kyselým, například šťávou z citronu nebo limetky, hroznovým octem nebo bílým vínem. Tím se odstraní nemilovaný zápach.

Pokud se vám podaří koupit čerstvou brokolici, můžete ji zamrazit pro dlouhodobé skladování. Jak udělat vše správně, přečtěte si tento návod.

4. Brokolice s asijským twistem

Brokolice se hodí k asijským kořením: česnek, šafrán, zázvor, sójová omáčka. Zelí absorbuje jejich chuť a vůni. V tomto pokrmu proto nepocítíte žádnou hořkost ani nepříjemný zápach. Vaření ve woku nebo v nádobě se silným dnem (kastrůl, pánev) pomůže brokolici rychleji dosáhnout kondice a neztrácí zdravé vitamíny.

5. Brokolice pro děti

Tímto lahodným pokrmem můžete snadno nakrmit své dítě. Hodnota pokrmu je v mase, které obsahuje bílkoviny, a také v zelenině bohaté na vitamíny. Rýže zaplní pokrm. Brokolice obohacuje o vitamín K, který je zodpovědný za kosti: zvyšuje hustotu a zabraňuje zlomeninám. Což je zvláště důležité pro mobilní, rostoucí organismus. Díky přidané zelenině a masu děti, které zelí nemají rády, ani nepostřehnou jeho specifickou chuť.

Mnoho dětí miluje pyré polévky. To je pro rodiče skutečná spása: do polévky můžete přidat jakoukoli zeleninu. Přečtěte si, jak připravit lahodný první chod brokolice.

6. Brokolice s mořskými plody

Při přípravě pokrmu je důležité krevety a zelí nepřevařit. Dlouhá tepelná úprava ničí chlorofyl, který dává zelenině barvu. Před vařením rozdělíme brokolici na růžičky. Stonky vložte do vroucí vody a vařte, dokud nejsou stopky hotové. Poté dejte zelí do síta a vložte do studené vody s ledem. Tato metoda zastaví proces vaření.

7. Brokolice dušená

K tomuto pokrmu je lepší zeleninu připravit v páře. Brokolici rozeberte na růžičky, pokud připravujete mraženou zeleninu, led lehce oloupejte. Poté vložte růžičky a stroužek česneku do pařáku. Pára je dobrá, protože rychle proniká do jádra a ohřívá ho. Zároveň zůstávají vitamíny a barva je zachována.

ČTĚTE VÍCE
Jak často byste měli jíst fazole?

Všechny důležité tipy na vaření najdete v našem jednoduchém receptu:

Co se dá dělat?

Uvařte brokolici správně. Pokud ji vaříte déle než 20 minut, smažíte déle než 5 minut nebo ji vaříte v mikrovlnné troubě déle než 3 minuty, zelenina ztrácí mnoho živin. Jíst syrovou brokolici je také špatný nápad. Čerstvé zelí sice obsahuje více vitamínů, ale způsobuje podráždění střev a tvorbu plynů.