Organický systém člověka se skládá z miliardy buněk, které se neustále objevují a mizí a navzájem se nahrazují. I když se nehýbete, vězte, že naše tělo je v neustálém pohybu a každou vteřinu produkuje různé hormony a bílkovinné enzymy. Zajímalo by mě, kde se v těle bere tolik síly a energie? Z čeho to všechno staví? Takže magické prvky, které zajišťují tento pohyb, jsou aminokyselin.

Strukturálními prvky bílkovin jsou aminokyseliny, které přijímáme každý den z potravy, což umožňuje tělu využít je pro své četné potřeby. Pro běžné lidi bez vážnějších zdravotních problémů postačí aminokyseliny z vyvážené denní stravy. Ale sportovci spotřebovávají zásoby živin mnohem rychleji a často prostě potřebují další doplňky. Jejich užívání navíc pomůže dosáhnout vynikajících sportovních výsledků.

Pravidla pro příjem aminokyselin závisí na typu aminokyselin, které užíváte. Například aminokyseliny BCAA, které specificky ovlivňují růst a regeneraci svalů, je nejlepší užívat před tréninkem nebo bezprostředně po něm, protože jsou palivem pro syntézu svalových buněk, stejně jako všechny aminokyseliny, které tvoří svalovou bílkovinu. Nesvalové aminokyseliny, jako je GABA, která se nachází především v nervovém systému, se doporučuje užívat jindy. Často se pro lepší absorpci aminokyselinové doplňky užívají 30 minut před jídlem nebo po jídle. Aminokyseliny lze užívat jak v kombinaci, tak samostatně. Konkrétnější doporučení pro jejich použití jsou ve většině případů uvedena na obalu výrobku.

Dávky: 60
Cena za porci: 48.25 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 2 692 RUB.

Dávky: 70
Cena za porci: 76.64 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 4 989 RUB.

Dávky: 30
Cena za porci: 82.07 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 2 290 RUB.

1 782 rublů.
Dávky: 60
Cena za porci: 29.70 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 1 657 RUB.

V poslední době se kvůli zvýšené popularitě aminokyselinových doplňků stále častěji objevují kontroverze ohledně možných vedlejších účinků jejich užívání. Vzhledem k tomu, že aminokyseliny jsou základem našeho těla, nemůže se jejich užíváním zhoršit. Přinejmenším neexistuje jediný vědecký důkaz o jejich škodlivosti. Odborníci hovoří velmi pozitivně o tekutých aminokyselinách, které tělo velmi snadno vstřebává. Stávalo se, že někteří sportovci užívající aminokyseliny ve formě tablet si stěžovali na drobné nežádoucí účinky z trávicího traktu, ale to je pravděpodobně způsobeno žaludečními problémy, které se vyskytly před užíváním doplňků.

ČTĚTE VÍCE
Proč si chci pořídit kočku?

Samozřejmě, pokud odeberete komplex aminokyselin od neznámého výrobce, mohou se do jeho složení přidávat různé nepotřebné látky, možná i toxické. Skutečné aminokyseliny však nezpůsobí škodu. Hlavní věcí je pečlivě si přečíst štítek, také prostudovat recenze o produktu a dodržovat doporučení uvedená na obalu. Navíc prostě nemá smysl pít aminokyseliny v obrovských porcích, způsobujících nerovnováhu v těle. Nepřinese ti to nic dobrého. Nejlepší možností je vždy předběžná konzultace s odborníkem, který vám s ohledem na všechny vaše individuální vlastnosti řekne, jak je to ve vašem konkrétním případě nutné. Dodržováním těchto jednoduchých pokynů dosáhnete nejen požadovaného efektu, ale stanete se zdravějšími a silnějšími.

Při rozhodování o použití aminokyselin se snažte pochopit, proč je potřebujete, protože snad jich má vaše tělo dostatek bez speciálních přísad. Pokud však máte pocit, že potřebujete více živin, aminokyseliny jsou skvělou volbou. Správným používáním aminokyselinových produktů z arzenálu sportovní výživy v kombinaci s vyváženou stravou a cvičením nezpůsobíte svému tělu žádnou újmu, protože aminokyseliny jsou pro něj život!

Pravděpodobně jste o BCAA párkrát slyšeli od svých kolegů sportovců, ale pravděpodobně nevíte, co znamenají a jak je zařadit do svého tréninkového a výživového programu (pokud jste nestudovali biochemii).

PROČ POTŘEBUJETE BCAA?

Leucin, isoleucin a valin jsou tři aminokyseliny s rozvětveným řetězcem (zkráceně BCAA). Aminokyseliny jsou stavebními kameny pro bílkoviny a bílkoviny, jak víte, jsou stavebními kameny pro tělesné tkáně. Aminokyseliny jsou buď produkovány naším tělem (esenciální), nebo přicházejí s jídlem (esenciální).

Umění. 124188
2850 45 rublů. -XNUMX %

CO JE DĚLÁ NEZÁVISLÝMI?

BCAA jsou esenciální aminokyseliny, tzn. Nejsou syntetizovány v našem těle, ale tvoří jednu třetinu lidských svalových bílkovin! Hlavními zdroji BCAA jsou mléčné výrobky, vejce, maso, drůbež a ryby. Rozšířené jsou také doplňky BCAA, které jsou často součástí sportovní výživy. BCAA se od většiny ostatních aminokyselin liší tím, že se nerozkládají v játrech, ale ve svalové tkáni.

BCAA má ještě dvě charakteristické vlastnosti:

    • Rychle vstřebatelné: BCAA se rychle vstřebávají do krve, obcházejí játra a okamžitě vstupují do aktivních tkání (především svalů)
    • Dodatečný zdroj energie: BCAA poskytují svalům během tréninku další zdroj energie, protože jejich odbourávání zvyšuje výdrž při dlouhých trénincích.

    ŠEST DŮVODŮ, PROČ UŽÍVAT BCAA

    1. BCAA blokují pocit únavy při cvičení.
    Bylo prokázáno, že BCAA zabraňují únavě během cvičení, takže můžete být aktivnější a déle. Existují dva typy únavy: centrální a periferní. Periferní únava (stav, kdy se vaše svaly unaví) je blokována, protože BCAA se přeměňují na zdroj dodatečné energie. Centrální únava (stav, kdy je váš mozek unavený) je také snížena, protože BCAA blokují přísun aminokyseliny tryptofan, což způsobuje pocity relaxace a ospalosti.

    2. BCAA zvyšují aerobní a anaerobní výkonnost při pravidelném užívání.
    Při nedostatečném zásobení těla kyslíkem dochází k svalové aktivitě převážně za anaerobních podmínek. Schopnost vykonávat svalovou práci v podmínkách nedostatku kyslíku se nazývá anaerobní výkon.
    Studie trénovaných cyklistů zjistila, že po 10 týdnech konzumace BCAA (12 g/den) se špičkový výkon zvýšil o 19 % ve srovnání s placebem. Výsledky těchto studií naznačují, že konzumace BCAA může zlepšit anaerobní i aerobní výkon!

    3. BCAA posilují imunitní systém.
    Dlouhodobé intenzivní cvičení může vést k únavě a oslabení imunity, pokud si sportovec mezi tréninky nedá příležitost k regeneraci. Pravidelný (dlouhodobý) příjem 12 g BCAA denně pomáhá posilovat imunitní systém. Ale proč? Vědci zjistili, že BCAA se ve střevech používají jako zdroj energie, což umožňuje imunitnímu systému efektivněji se zotavovat a bránit se nebezpečným patogenům. Silný imunitní systém pomáhá tělu zotavit se a pomáhá bojovat s nemocemi.

    4. BCAA chrání vaše svaly.
    BCAA chrání čistou svalovou hmotu před rozpadem bílkovin a svalovou atrofií během maratonů na dlouhé vzdálenosti. Při zátěži se zvyšuje odbourávání svalových bílkovin a zejména uvolňování energie z BCAA. Pokud budete užívat BCAA ve formě doplňků, vaše tělo bude méně pravděpodobně plýtvat vlastními zásobami bílkovin. Berte je jako pojistku pro vaše svaly!

    5. BCAA podporují syntézu svalových bílkovin.
    Proč nemohou vzpěrači žít bez BCAA? Jak již bylo zmíněno výše, leucin (hlavní aminokyselina) spouští mechanismus svalové syntézy proteinů nezbytný pro budování svalů. K nastartování tohoto mechanismu zpravidla stačí 2-3 g leucinu (dávka závisí na tělesné hmotnosti). Toto množství obsahuje přibližně 140-170 g masa, drůbeže nebo ryb. Mléčné výrobky, zejména syrovátka, jsou také bohaté na BCAA. To je důvod, proč je syrovátkový protein součástí našeho RECOVERY DRINK MIXU!