Díky houbám není nikdo lhostejný! Někteří jsou připraveni je jíst každý den, jiní jsou ostražití, pochybují o jejich nutriční hodnotě a předpokládají nebezpečné vlastnosti. Mezitím jsou houby produktem, který může nejen zpestřit stravu, ale také ji obohatit o jedinečné živiny a biologicky aktivní látky. Samozřejmě za předpokladu, že byly zakoupeny v obchodě nebo shromážděny na bezpečném místě.

Houby jsou bohaté na živiny prospěšné lidskému zdraví. Ať si vyberete cokoli – lišky, hlíva ústřičná, žampiony, hříbky, shiitake, portobello (druh houby) nebo jiné – všechny obsahují vlákninu, antioxidanty, vitamíny a minerály.

Zde je osm důvodů, proč jíst houby častěji:

1. Dobrá nálada a pevné kosti

Některé druhy jedlých hub jsou bohaté na vitamín D, například lišky. Tento vitamín má pozitivní vliv na naši náladu a podporuje zdraví kostí.

2. Více energie

Vitamíny skupiny B potřebujeme k udržení energie. Houby vepřové a hlíva ústřičná obsahují spoustu vitamínů B2 a B3. Houby jsou také bohaté na měď, která je také důležitá pro udržení energetické rovnováhy v těle.

3. Přínos pro močový systém

To je známo shiitake dobré pro močový měchýř díky velkému množství selenu, které obsahuje. Selen chrání náš močový měchýř.

4. Přínosy pro imunitu

Některé výzkumy ukazují, že běžné hříbky mohou mít příznivé účinky na imunitní systém. Děje se tak mimo jiné díky prebiotickým látkám, na které jsou bohaté. Prebiotika mají příznivý vliv na růst prospěšných bakterií ve střevech.

5. Výhody pro srdce a cévy

Všechny houby obsahují vlákninu, která snižuje cholesterol a podporuje zdraví srdce. Draslík obsažený v houbách příznivě působí i na kardiovaskulární systém. Například houby portobello obsahují tolik draslíku jako banány.

6. Výhody pro kontrolu krevního cukru

Vláknina obsažená v houbách pomáhá udržovat optimální rovnováhu krevního cukru, což snižuje riziko vzniku cukrovky II.

7. Kontrola hmotnosti

Houby mají vysokou nutriční hodnotu a neobsahují prakticky žádné kalorie. To je ideální, pokud chcete zhubnout nebo si udržet zdravou váhu. S malým množstvím kalorií získáte spoustu živin a budete se cítit sytí na dlouhou dobu.

ČTĚTE VÍCE
Potřebujete zaštípnout jabloně?

8. Antioxidační vlastnosti

Je známo, že ovoce a zelenina obsahují mnoho antioxidantů, které chrání buňky těla před oxidací. Houby Portobello obsahují tolik antioxidantů jako červená paprika.

Důležité!

Neskladujte houby vedle jiných potravin. Houby rychle absorbují pachy díky své houbovité struktuře. Držte je proto dál od zeleniny, zejména té se silným zápachem, jako je cibule a česnek. Sousedství s ovocem povede k rychlému zkažení hub.

Kromě pachů houby snadno absorbují vodu. Houby nemyjte ve vodě, ale jemně je otírejte měkkým kartáčkem nebo papírovou utěrkou. Poté odřízněte spodní suchou část stonku a houby použijte na vaření. Je lepší se vyhnout konzumaci hub syrové, protože obsahují jed agaritin, který se ničí pouze zahřátím. Pár kousků syrových hub zdraví neublíží, ale houby je lepší použít až po uvaření.

  • Informace o středisku
  • Průvodce
  • Struktura
  • Kontakty
  • Informace o vzdělávací organizaci
  • Naše akce
  • Pořizování
  • Státní zadání
  • Protikorupční